fbpx
displayGPT('AdvertisementLeaderboard');

Laatste nieuws

De internationale mechanisatiebeurs Sima opent zijn deuren van 6 tot en met 10 november. Op de eerste beursdag reikt Sima de Innovation Awards 2022 uit. - Foto's van fabrikanten, via Sima

35 kanshebbers voor Innovation Awards 2022 op vakbeurs Sima 2022

Vakbeurs Sima heeft 35 bedrijven genomineerd voor Innovation Awards 2022. TREKKER licht de nominaties toe.

Zo ziet de toekomstige Joskin-productielocatie van kiepwagens, stalmeststrooiers en mogelijke nieuwe machines in Luxemburg er uit. - Foto: Joskin

Machinefabrikant Joskin bouwt nieuwe fabriek in Luxemburg

De Belgische machinefabrikant Joskin, met fabrieken in België, Frankrijk en Polen, bouwt een nieuwe fabriek in het zuiden van Luxemburg.

Strautmann breidt zijn aanbod Magnon-opraapwagens met drie eenvoudigere modellen uit. Het voornaamste verschil met de grote Magnon-wagens is de smallere rotor en smallere bakmaat. Wel blijft de theoretische snijlengte gelijk. - Foto's: Zonna

Strautmann bouwt eenvoudigere Magnon-opraapwagens

Strautmann maakt het assortiment Magnon-opraapwagens met perswand breder met een eenvoudigere 8-serie.

- Foto: Annelies Bakker

Video | Aardappelen rooien met ROPA Keiler II tweerijige rooier

TREKKER nam een kijkje bij Jasper Verhoeven. Hij rooit zijn aardappelen met de Ropa Keiler II L WD-tweerijige getrokken rooier.

De hobby-mannen van loonbedrijf 'de stijve nek' rijden met trekkers met een dumper, kippers met houten schotten, een stokoude klapkar of juist een strak gerestaureerde Schuitemaker-silagewagen mais naar de kuil. - Foto's: Matthijs Verhagen

Foto | Mais hakselen met loonbedrijf ‘de stijve nek’

Loonbedrijf ‘de stijve nek’ hakselt met zijn oldtimers de laatste bunders mais van het land in Empel (N.-Br.).

Harry van de Beten (72) uit Sambeek (N.-Br.) rijdt in zijn gerestaureerde Škoda S30. Harry is gepensioneerd servicemonteur. Hij werkte voorheen bij Spierings Mobiel Cranes in Oss (N.-Br.). - Foto's: Hans Prinsen

Oldtimer Škoda S30: drie kleppen per cilinder

Harry van de Beten bezit een 30 pk tweecilinder met drie kleppen per cilinder, de Škoda S30. Restauratie duurde 8 jaar.