fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

Nieuwe strategie CNH Industrial: focus op innovatie

CNH Industrial noemt deze Case IH Patriot-spuit een voorbeeld van hoe moderne techniek samenkomt in het productportfolio. Deze spuit is namelijk voorzien van zowel een Raven-spuitdoppensysteem en -stuursysteem, en van Augmenta real-time Ai-vision. Foto's: CNH Industrial.

CNH Industrial presenteerde in Florida (USA) een nieuwe bedrijfsstrategie voor de komende jaren. De fabrikant wil een voortrekkersrol aannemen als het gaat om innovatie.

CNH Industrial, het moederbedrijf van onder andere de trekkermerken Case IH, New Holland en Steyr, presenteerde een nieuwe bedrijfsstrategie aan investeerders en aandeelhouders tijdens een Capital Markets Day 2022-event in Miami, Florida. CNH Industrial noemt het plan ‘Breaking New Ground,’ wat volgens de fabrikant de motivatie uitspreekt om een voortrekkersrol aan te nemen als het gaat om innovatie, en de slogan zou duiden op het continue zoeken naar betere oplossingen en baanbrekende ideeën. De CEO van het concern, Scott Wine, noemt herhaaldelijk de recente overname van Raven Industries en Monarch als voorbeelden. De overname van Raven zou de grootste acquisitie in de geschiedenis van CNH Industrial zijn, en er is omgerekend ruim €1,85 miljard mee gemoeid. Wine geeft aan de komende jaren vooral organische groei te willen beleven, en toch ook overnamekansen na te streven. Het doel is om de jaaromzet te laten groeien tot omgerekend €17,6 tot €19,3 miljard in 2024. Ter indicatie: de jaaromzet in 2021 is omgerekend €15,7 miljard. In diezelfde periode zou de winst voor belasting stijgen van 9,9% tot 12 à 13%. Volgens de CEO is 76% van de jaaromzet nu afkomstig uit de agrarische tak, 16% uit de constructie-afdeling en 8% is afkomstig uit financiële diensten.

Lees verder onder de foto

Op het Capital Markets Day 2022-event in Florida praat CNH industrial investeerder en aandeelhouders bij.

Op het Capital Markets Day 2022-event in Florida praat CNH industrial investeerder en aandeelhouders bij.

150 nieuwe machines gepland

Derek Nielson, President Agriculture bij CNH Industrial gaf tijdens de presentatie de meest concrete invulling aan nieuwe strategie. Nielson stelt dat er afgelopen jaar 40 nieuwe producten zijn gelanceerd, zoals een methaantrekker en een vernieuwde trekkerserie. En volgens Derek Nielson zijn er voor de periode 2022 tot en met 2024 al 150 nieuwe lanceringen gepland in verschillende productsoorten. In een dia toont hij schematisch aan in welke segmenten er wordt vernieuwd. Opvallend is hierin is dat bijvoorbeeld begin 2024 de komst van alternatieve brandstof in een trekkersegment groter dan de huidige methaantrekker wordt verwacht. Verder toont de dia enkele vergaande automatisatiesystemen, zoals AutoCart voor overlaadwagen (eind 2022) en Auto-Till voor grondbewerking (eind 2022). Voor dit jaar staat er volgens de dia onder andere vernieuwing in het trekkersegment van 140 tot 180 pk en in het segment 180 tot 250 pk op de planning.

Gerelateerde tags: , , , ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Gerrit Marx wordt nieuwe CEO van CNH Industrial

Gerrit Marx wordt per 1 juli dit jaar CEO bij CNH Industrial, het moederbedrijf van trekkermerken New Holland, Case IH en...
Afbeelding artikel

New Holland viert 60 jaar Basildon met T7.300 Special Edition

Ter gelegenheid van het 60-jarige bestaan van zijn trekkerfabriek in het Britse Basildon ontwierp New Holland een T7.300 Special Edition.
Afbeelding artikel

Wil jij deze New Holland T7.300 testen?

TREKKER is op zoek naar een enthousiaste, kritische tester die de New Holland T7.300 wel eens wil proberen.
Beheer
WP Admin