fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

Agco verkoopt graanopslag en -verwerkingstak

Agco, het bedrijf achter trekkermerken Fendt, Massey Ferguson en Valtra, verkoopt de graanopslag en -verwerkingstak'Grain & Protein'. Het gaat om vijf merken graansilo's, graandrogers en graantransportbanden. - Foto: Agco.

Agco, het moederbedrijf van onder meer trekkermerken Fendt, Massey Ferguson en Valtra, verkoopt zijn graanopslag en -verwerkingstak aan een Amerikaans investeringsbedrijf.

Het Agco-concern, onder meer eigenaar van trekkermerken Fendt, Massey Ferguson en Valtra, verkoopt de graanopslag en -verwerkingstak Grain & Protein voor 700 miljoen dollar (omgerekend €648 miljoen) aan investeringsbedrijf American Industrial Partners. De deal heeft betrekking op vijf merken: GSI, Automated Production, Cumberland, Cimbria en Tecno. Onder deze merknamen bouwt Agco graansilo’s, graandrogers en graantransportbanden. De Chinese activiteiten van de Grain & Protein-tak houdt Agco zelf.

Focus op machines en precisielandbouw

Volgens Agco zorgt het afstoten van deze bedrijfstak ervoor dat de fabrikant zich kan focussen op productie en ontwikkeling van landbouwmachines en precisielandbouwtechnieken. Agco gaat de verkoopopbrengst gebruiken voor vooraf vastgestelde prioriteiten. Deze omvatten het aflossen van schulden, het investeren in techniek, de bedrijfsgroei en het betalen van aandeelhouders.

Auteur: Bob Karsten

Gerelateerde tags: ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Kamps de Wild Veghel verhuist naar Beek en Donk

Kamps de Wild Veghel, een dealervestiging van Claas-importeur Kamps de Wild, verhuist naar een nieuwe locatie in Beek en Donk (N.-Br.).
Afbeelding artikel

Rosier Greidanus dealer van Chinese SDLG

Rosier Greidanus wordt dealer van het Chinese SDLG en gaat elektrische kranen, shovels en accupakketten leveren samen met importeur Maco Equipment.
Afbeelding artikel

Amerikaanse Monarch Tractor overweegt massaontslag

Monarch Tractor, bekend van autonome elektrische trekkers, waarschuwt zijn personeel dat er mogelijk meer dan honderd banen verdwijnen.