fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

Update en nieuw uiterlijk voor Case IH Farmall C-serie

De Farmall C-serie van Case IH krijgt een nieuw uiterlijk. Ook voerde de fabrikant vele verbeteringen door, en passen er nu hogere achterbanden onder de trekker (tot R38). Foto’s: Ondrej Totzauer

Net als dat New Holland op vakbeurs AgroTechniek Holland in september een vernieuwde T5 Dual Command-serie presenteerde, is er nu ook de Case IH-equivalent: de vernieuwde Farmall C-serie.

Case IH geeft de Farmall C-serie met ActiveDrive 2-transmissie (met Hi-Lo een 24/24-bak) een update. Meest opvallende vernieuwing is het uiterlijk van de trekker, en de hogere achterwielen. De trekker is technisch identiek aan de New Holland T5 Dual Command, die op vakbeurs AgroTechniek Holland in Biddinghuizen (Fl.) werd gepresenteerd, en de vorig jaar gepresenteerde Steyr Plus-serie. De trekkers worden in Italië gebouwd.

Hogere wielen

Case IH voorziet de Farmall C-serie van een nieuw uiterlijk, en een forse update. Zo passen er nu hogere achterbanden onder, tot de maat 540/65 R38. De vooras is verzwaard. De dieseltank kreeg een nieuwe vorm, waardoor de inhoud is vergroot tot 130 liter en er tegelijkertijd meer bodemvrijheid is. Er zijn drie aftakastoerentallen (nu elektro-hydraulisch in te schakelen), de hefinrichting zou nu 4,7 ton tillen en er is een tandwielpomp met 82 l/min pompcapaciteit. Optioneel is er voortaan een mechanische cabinevering leverbaar.

Hier de Farmall C-serie met ActiveDrive 2-transmissie. Dat is de transmissievariant met 24/24-versnellingen middels een Hi-Lo. De andere Farmall C-typen krijgen in 2025 een update.
Hier de Farmall C-serie met ActiveDrive 2-transmissie. Dat is de transmissievariant met 24/24-versnellingen middels een Hi-Lo. De andere Farmall C-typen krijgen in 2025 een update.

Automatisch koppelen

Dan over het interieur. De stuurkolom kreeg een nieuw design en een elektronische F/R-omkeershuttle. Er is nu een geautomatiseerde functie waarbij de aftakas in- en uitschakelt op basis van de hefhoogte. Af-fabriek is een gps-stuursysteem leverbaar met een geïntegreerd hydraulisch stuursysteem. En de trekker is uitgerust met een rem-tot-neutraal-functie, waarbij de trekker zelf (ont)koppelt bij het remmen tot stilstand, en weer vertrekken.

De nieuwe serie wordt gepresenteerd in november op de Italiaanse mechanisatiebeurs Eima, in Italië. Er is nog geen prijs bekend.

Auteur: Bob Karsten

Gerelateerde tags: ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Claas biedt optie Night Edition voor Arion- en Axion-trekkers

De Duitse machinefabrikant Claas levert sommige trekkermodellen in de Arion- en Axion-series in een speciale Night Edition-versie.
Afbeelding artikel

Proefrit met Fendt e107 S Vario met accupakket onder de kap

TREKKER maakte een proefrit met de Fendt e107 Vario. Als basis diende de Fendt 207 S, maar dan met een accupakket...
Afbeelding artikel

Auga Group staakt ontwikkeling hybride Auga M1-trekker

Het Litouwse Auga Group zit in financiële moeilijkheden en staakt voorlopig de ontwikkeling van de hybride Auga M1-trekker.