fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

Gijs Giesbers (Gecotrac): ‘We nemen de tijd voor het dealernetwerk’

Gijs Giesbers (40) is mede-eigenaar van mechanisatiebedrijven Gecomi en Gecotrac. Hij heeft samen met compagnon Erik Cornelissen eind 2024 het Lindner-importeurschap overgenomen van Duport. – Foto: Gecotrac

Gijs Giesbers verraste eind 2024 door samen met compagnon Erik Cornelissen het Lindner-importeurschap over te nemen van Duport. Giesbers is oprichter van Gecotrac. In 2021 werd hij mede-eigenaar van LMB Gecomi in Mill. TREKKER vraagt Giesbers aan de tand over dit nieuwe importeurschap.

Wat heeft je doen besluiten om na Duport de nieuwe importeur te worden van Lindner?

“Wij wilden dat wel omdat ons bedrijf Gecomi al Lindner-trekkers verkocht. We zijn bekend met het merk. Door de veranderende situatie bij Duport zien wij kansen, vooral omdat Lindner een nicheproduct is. De trekker wordt gewaardeerd om zijn wendbaarheid door de vierwielbesturing en het lage eigengewicht. De markt is klein maar specifiek.”

Welke kansen zien jullie?

“We zien kansen voor Lindner-trekkers en -transporters bij bedrijven die voor overheidsinstanties werken. Zoals in de cultuurtechniek, de groenvoorziening en in dijk- en bermbeheer. Daar is behoefte aan machines met een laag eigengewicht en een laag zwaartepunt die ook goed functioneren op hellingen.”

Hoe ga je het aanpakken?

“Hoewel het snel en onverwachts kwam, zijn we al gestart. We onderzoeken op de markt en bekijken met welke partijen we willen samenwerken. We willen een dealernetwerk opbouwen, waarbij kennis en kunde belangrijk zijn. We verwachten geen grote aantallen. We zoeken daarnaast nog extra invulling voor de verkoop.”

Zijn er ook plannen met de Unitrac?

“Jazeker, de Lindner Unitrac-transporter biedt kansen op de Nederlandse markt, vooral binnen de sector natuurbehoud. Door toenemende budgetten daar groeit de vraag naar efficiënte machines. De Unitrac is bijzonder geschikt voor maaien in natuurgebieden, mede dankzij de inzet met rupsen en opraapwagens. Unieke voordelen zijn het lage gewicht, hoge wendbaarheid en dat je twee bewerkingen tegelijk kunt uitvoeren: maaien en direct oprapen.”

Verwacht je nog ontwikkelingen bij Lindner?

“Waarschijnlijk komt er een uitbreiding in vermogen, vooral bij de vierwielgestuurde trekkers. Dit zal Lindner eind 2025 op de Agritechnica introduceren, wat de markt in bepaalde Nederlandse gebieden groter maakt. Het huidige maximumvermogen bedraagt 130 pk. Lindner richt zich vooral op nicheklanten, zoals cultuurtechnische bedrijven die profiteren van vierwielbesturing. Ook verwachten we ontwikkeling in elektrificatie, daar is duidelijk vraag naar.”

Auteur: Annelies Bakker

Gerelateerde tags: , , ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Franse robotbouwer Naïo Technologies in financiële problemen, zoekt koper

De Franse fabrikant van autonome landbouwrobots Naïo Technologies verkeert in financieel zwaar weer en is onder curatele gesteld.
Afbeelding artikel

Krampe creëert ruimte voor bouw kippers en silagewagens

Machinefabrikant Krampe breidt flink uit in Coesfeld (D.) voor de productie van Radium-silagewagens en FlexBody-driezijdige kippers.
Afbeelding artikel

Landkracht Agri verhuist naar Luttenberg

Landkracht Agri verhuist van Hellendoorn naar Luttenberg (Ov.) en trekt in het pand van de failliete John Deere-dealer GroeNoord.