fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

New Holland presenteert nieuwe T5-serie in Biddinghuizen

De New Holland T5-serie krijgt een nieuw uiterlijk en ondergaat een forse update. Foto's: Mark Pasveer.

Machinefabrikant New Holland grijpt de AgroTechniek Holland-beurs in Biddinghuizen (Fl.) aan om een vernieuwde T5 Dual Command te presenteren. Belangrijkste nieuws: hogere achterwielen, meer functies, en een nieuw uiterlijk.

New Holland presenteert een nieuwe trekker op de AgroTechniek Holland (ATH) in Biddinghuizen: een T5.100 Dual Command. Dat is de T5-serie met een tweetraps-powershifttransmissie (24/24-bak, of met kruip: 40/40-bak). Meest opvallende vernieuwing is het nieuwe uiterlijk van de trekker.

New Holland bouwt deze T5.100 in Italië. De trekker is technisch identiek aan de vorig jaar gepresenteerde Steyr Plus-serie, later volgt een vernieuwde Case IH Farmall C-serie.

De T5.100 Dual Command is de eerste trekker uit de T5-serie met het nieuwe uiterlijk. De andere transmissie-opties, zoals de Elektro Command, Dynamic Command en Auto Command, volgen later.
De T5.100 Dual Command is de eerste trekker uit de T5-serie met het nieuwe uiterlijk. 

Hogere wielen

De T5 Dual Command kreeg, naast een nieuw uiterlijk, een forse update. Zo passen er nu R38-banden onder de trekker; voorheen was de bandhoogte beperkt tot R34. Tegelijk is er optioneel en bredere (en zwaardere) vooras leverbaar. Ook is de trekker nu voorzien van mechanische cabinevering.

Rem-tot-neutraal en automatiek

Ook ín de cabine zijn er zaken gewijzigd. Zo heeft de stuurkolom een nieuw design en er is nu een elektronische F/R-shuttle. Er zijn 3 aftakastoerentallen. Tegelijk is er nu een elektro-hydraulische inschakeling van de aftakas mogelijk en een geautomatiseerde functie waarbij de aftakas automatisch in- en uitschakelt op basis van de hefhoogte.

Een gps-stuursysteem is nu af-fabriek leverbaar en komt dan met een geïntegreerd hydraulisch stuursysteem en dus geen stuurmotor meer. De trekker is uitgerust met een tandwielpomp met een capaciteit van 82 l/min, en een Power Beyond-aansluiting. Brake-to-clutch is standaard aanwezig; dat wil zeggen dat de trekker automatisch (ont)koppelt als je remt tot stilstand, of weer wegrijdt. De trekker is overigens leverbaar zónder cabine.

De nieuwe trekker is naar verwachting eind dit jaar te bestellen en de eerste leveringen staan gepland voor het eerste kwartaal van 2025. Er is daarom nog geen verkoopprijs bekend.

Auteur: Bob Karsten

Gerelateerde tags: , , , ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Claas biedt optie Night Edition voor Arion- en Axion-trekkers

De Duitse machinefabrikant Claas levert sommige trekkermodellen in de Arion- en Axion-series in een speciale Night Edition-versie.
Afbeelding artikel

Proefrit met Fendt e107 S Vario met accupakket onder de kap

TREKKER maakte een proefrit met de Fendt e107 Vario. Als basis diende de Fendt 207 S, maar dan met een accupakket...
Afbeelding artikel

Auga Group staakt ontwikkeling hybride Auga M1-trekker

Het Litouwse Auga Group zit in financiële moeilijkheden en staakt voorlopig de ontwikkeling van de hybride Auga M1-trekker.