fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

Lindner levert toegankelijke cvt-trekker Lintrac 70

Dit is de nieuwe Lindner Lintrac 70 met een 3,6 liter Perkins-motor met een vermogen van maximaal 112 pk. De trekker weegt 3,9 ton. Het is een compacte machine: achterop zit standaard een 30 inch wiel met bandenmaat 420/85 R30. - Foto's: Lindner

De Oostenrijkse machinefabrikant Lindner introduceert de Lintrac 70: een 100 pk sterke traploze trekker met een ZF-cvt en een supereenvoudige bediening voor de chauffeur.

Op de trekkerpresentatie van Tractor of the Year 2025 onlangs in Milaan (It.) introduceerde David Lindner, CEO en tevens mede-eigenaar van Lindner, de nieuwste Lindner-trekker: de Lintrac 70. Deze nieuwe Lindner-telg is compact van formaat, heeft een 102 pk sterke Perkins viercilinder motor en een ZF traploze transmissie (cvt) van het type TMT09. Met deze transmissie zijn rijsnelheden mogelijk variërend van 0,5 tot en met 43 km/u. Op die maximale rijsnelheid maakt de motor minimaal 1.900 motortoeren.

De vooras is standaard hydraulisch geveerd. Bij de cabinevering is er keuze uit mechanische vering of luchtvering.
De vooras is standaard hydraulisch geveerd. Bij de cabinevering is er keuze uit mechanische vering of luchtvering.

Eenvoud in trekkerbediening

Het is algemeen bekend dat naarmate een transmissie rijker is uitgevoerd ook het luxeniveau van een trekker toeneemt. Denk daarbij aan elektronische ventielen voor de hydrauliek, grote terminals of bedieningsschermen, en allerlei mogelijkheden rondom gps en Isobus-systemen.

Lindner laat deze gedachte echter los en denkt juist de andere kant op. “Want”, zo stelt David Lindner; “een cvt is erg gewenst, maar veel boeren zitten niet te wachten op al die moderne poeha op en in de trekker. Immers, zeker in onze thuismarkt Oostenrijk met veel kleine boerenbedrijven waar (groot)ouders en buren meehelpen, moeten zaken gewoon simpel zijn.” En eenvoud is dus precies wat Lindner toepast in deze Lintrac 70.

De Lintrac-cabine is typisch Lindner; compact en voor een cvt-trekker heel eenvoudig en doelmatig ingericht.
De Lintrac-cabine is typisch Lindner; compact en voor een cvt-trekker heel eenvoudig en doelmatig ingericht.

Wie plaatsneemt in de cabine, komt louter eenvoudige en direct herkenbare bedieningselementen tegen als mechanische hydrauliekventielen, een eenvoudig dashboard en een eenvoudig (en al heel oud) Bosch-systeem voor de elektronische hef. Bovendien laat de hele cvt zich eenvoudig bedienen via één eenvoudige draai-/drukknop zoals we die in veel auto’s tegenkomen.

Aan de rechter armleuning van de stoel zit deze draai/drukknop. Daarmee bedien je de complete cvt.
Aan de rechter armleuning van de stoel zit deze draai/drukknop. Daarmee bedien je de complete cvt.

Richtprijs € 83.000

Lindner geeft in de presentatie een gemiddeld dieselverbruik af van 4,35 liter per uur bij een gemiddeld AdBlue-verbruik van 0,46 liter per uur. Qua hydrauliek is er keuze tot maximaal vier dubbelwerkende ventielen. De hef tilt achter maximaal 3,5 ton en de fronthef maximaal 2,5 ton. Qua cabinevering is er keuze uit een mechanisch of luchtgeveerd systeem. Dat geldt ook voor de geveerde vooras.

Wie wil, kan de Lintrac uiteraard aankleden met tal van connectiviteit-opties, zoals het Trac-Link-telemetriesysteem, Isobus, een autonome kit van Trimble en zelfs met een bandendrukwisselsysteem.

Ook typisch Lindner is de compacte bouw en een laag zwaartepunt. Zo ook op deze Lintrac 70: een hef achter die tot 3,5 ton kan tillen en een fronthef die tot 2,5 ton tilt.
Ook typisch Lindner is de compacte bouw en een laag zwaartepunt. Zo ook op deze Lintrac 70: een hef achter die tot 3,5 ton kan tillen en een fronthef die tot 2,5 ton tilt.

Richtprijs € 83.000

De richtprijs van de Lintrac 70 begint bij € 83.200. Deze kan oplopen tot €115.800 al naar gelang de gekozen opties.

Auteur: Bas van Hattum

Bekijk en vergelijk meer Lindner-trekkers op Trekkeronline

Gerelateerde tags: , ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Claas biedt optie Night Edition voor Arion- en Axion-trekkers

De Duitse machinefabrikant Claas levert sommige trekkermodellen in de Arion- en Axion-series in een speciale Night Edition-versie.
Afbeelding artikel

Proefrit met Fendt e107 S Vario met accupakket onder de kap

TREKKER maakte een proefrit met de Fendt e107 Vario. Als basis diende de Fendt 207 S, maar dan met een accupakket...
Afbeelding artikel

Auga Group staakt ontwikkeling hybride Auga M1-trekker

Het Litouwse Auga Group zit in financiële moeilijkheden en staakt voorlopig de ontwikkeling van de hybride Auga M1-trekker.