fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

Veldhuizen Wagenbouw toont zware tandemaanhangwagen

Veldhuizen Wagenbouw heeft zijn range tandemaanhangwagens uitgebreid met een zware 19-tons versie voor het zwaardere werk. Hiermee zijn machines tot 15 ton te vervoeren. - Foto’s: Veldhuizen Wagenbouw

Veldhuizen Wagenbouw in Groenekan (U.) heeft zijn range tandemaanhangwagens uitgebreid met een zware 19 tonsversie voor het zwaardere werk. Hiermee kunnen machines tot circa 15 ton worden vervoerd.

Veldhuizen ziet dat machines tot circa 15 ton vooral worden toegepast achter een containerwagen in stedelijk gebied. Vaak worden machines in deze categorie vervoerd op een semi-dieplader-oplegger of met een dieplader-schamelaanhangwagen. Met deze nieuwe tandemaanhanger kan het dus ook.

Dankzij de balansdrukveren is er slechts een handkracht van vier kilo nodig om de oprijrampen op te klappen. Standaard zijn de rampen 2 meter lang en 70 centimeter breed.
Dankzij de balansdrukveren is er slechts een handkracht van vier kilo nodig om de oprijrampen op te klappen. Standaard zijn de rampen 2 meter lang en 70 centimeter breed.

Rijhoogte 78 centimeter

De nieuwkomer heeft een rijhoogte van slechts 78 centimeter, zodat machines tot een hoogte van ruim 3,20 meter kunnen worden vervoerd. De laadvloerlengte bedraagt 7,50 meter. Als de luchtvering in de onderste positie staat, bedraagt de laadvloerhoogte slechts 71 centimeter. 2 mechanische klappoten aan de achterzijde ondersteunen de dieplader tijdens het laden en lossen. Aan de achterkant zijn 2 mechanische oprijrampen gemonteerd. Dankzij de balansdrukveren is er slechts een handkracht van 4 kilo nodig om de oprijrampen op te klappen.

Standaard zijn de rampen 2 meter lang en 70 centimeter breed. Aan de achterzijde zijn 2 handbediende en met balansdrukveren uitgeruste oprijgoten gemonteerd. Met een handkracht van 4 kilo zijn deze op en af te klappen. Standaard zijn 2 meter lange en 70 centimeter brede stalen oprijgoten met een maximale wiellast van 5 ton. Als optie biedt Veldhuizen Wagenbouw rampen met een lengte van 250 centimeter.

De 7,50 meter lange en 2,54 meter brede laadvloer is voorzien van een hardhouten vloer met om de dertig centimeter een dwarsligger.
De 7,50 meter lange en 2,54 meter brede laadvloer is voorzien van een hardhouten vloer met om de dertig centimeter een dwarsligger.

7,50 meter laadvloer

Aan de voorzijde van de laadvloer is een 40 centimeter hoog kopschot gemonteerd. De 7,50 meter lange en 2,54 meter brede laadvloer is voorzien van een hardhouten vloer met om de 30 centimeter een dwarsligger. De laatste 1,20 meter van de laadvloer is afgeschuind. Onder de laadvloer is het reservewiel gemonteerd daarnaast biedt een roestvrijstalen opbergkist mogelijkheid om onder andere de spanbanden en kettingen mee te nemen.

De mechanisch verstelbare dissel aan de voorzijde heeft een verstelbereik van 45 tot 105 centimeter. Dit is mogelijk doordat de dissel 180 graden kan worden gedraaid. Er is een DIN-oog leverbaar van 40 of 50 millimeter. Het gehele frame, inclusief dissel en oprijgoten, is compleet verzinkt.

Auteur: Robin Looman

Gerelateerde tags:

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Krone GX 520-losbandwagen is er nu ook als oplegger

Krone presenteert de GX 520 AgriLiner-losbandwagen op loonwerkersbeurs; een tandemasser-opleggervariant voor achterop een vrachtwagen.
Afbeelding artikel

Op maat gebouwde Berdex Farmline is ‘veewagen voor het leven’

De Belgische varkenshouder Kurt Tommeleyn liet een nieuwe veewagen bouwen. De Berdex Farmline is een uniek staaltje maatwerk.
Afbeelding artikel

Krone levert kleinere universele transportwagen GX 360 Plus

Krone introduceert de kleinere universele transportwagen GX 360 Plus. Het geheim zit ‘m in een slimme pvc-losband en een zelfdragend...