fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

Veldhuizen wagenbouw toont zware tandemaanhangwagen

Foto’s: Veldhuizen Wagenbouw

Veldhuizen Wagenbouw heeft de range tandemaanhangwagens uitgebreid met een zware 19-tons versie voor het zwaardere werk. Hiermee kunnen machines tot circa 15 ton worden vervoerd.

Veldhuizen ziet die voornamelijk worden toegepast achter een containerwagen in stedelijk gebied. Vaak worden machines in deze categorie vervoerd op een semi-dieplader-oplegger of met een dieplader-schamelaanhangwagen. Met deze nieuwe tandemaanhanger kan het dus ook.

Dankzij de balansdrukveren is er slechts een handkracht van vier kilo nodig om de oprijrampen op te klappen. Standaard zijn de rampen 2 meter lang en 70 centimeter breed.
Dankzij de balansdrukveren is er slechts een handkracht van vier kilo nodig om de oprijrampen op te klappen. Standaard zijn de rampen 2 meter lang en 70 centimeter breed.

Rijhoogte van 78 centimeter

De nieuwkomer heeft een rijhoogte van slechts 78 centimeter, zodat machines tot een hoogte van ruim 3,20 meter kunnen worden vervoerd. De laadvloerlengte bedraagt 7,50 meter. Als de luchtvering in de onderste positie staat, bedraagt de laadvloerhoogte slechts 71 centimeter. 2 mechanische klappoten aan de achterzijde ondersteunen de dieplader tijdens het laden en lossen. Aan de achterkant zijn 2 mechanische oprijrampen gemonteerd. Dankzij de balansdrukveren is er slechts een handkracht van 4 kilo nodig om de oprijrampen op te klappen.

Standaard zijn de rampen 2 meter lang en 70 centimeter breed. Aan de achterzijde zijn 2 handbediende en met balansdrukveren uitgeruste oprijgoten gemonteerd. Met een handkracht van 4 kilo zijn deze op en af te klappen. Standaard zijn 2 meter lange en 70 centimeter brede stalen oprijgoten met een maximale wiellast van 5 ton. Als optie biedt Veldhuizen Wagenbouw rampen met een lengte van 250 centimeter.

De 7,50 meter lange en 2,54 meter brede laadvloer is voorzien van een hardhouten vloer met om de dertig centimeter een dwarsligger.
De 7,50 meter lange en 2,54 meter brede laadvloer is voorzien van een hardhouten vloer met om de dertig centimeter een dwarsligger.

7,50 meter laadvloer

Aan de voorzijde van de laadvloer is een 40 centimeter hoog kopschot gemonteerd. De 7,50 meter lange en 2,54 meter brede laadvloer is voorzien van een hardhouten vloer met om de 30 centimeter een dwarsligger. De laatste 1,20 meter van de laadvloer is afgeschuind. Onder de laadvloer is het reservewiel gemonteerd daarnaast biedt een roestvrijstalen opbergkist mogelijkheid om onder andere de spanbanden en kettingen mee te nemen. De mechanisch verstelbare dissel aan de voorzijde heeft een verstelbereik van 45 tot 105 centimeter. Dit is mogelijk doordat de dissel 180 graden kan worden gedraaid. Er is een DIN-oog leverbaar van 40 of 50 millimeter. Het gehele frame, inclusief dissel en oprijgoten, is compleet verzinkt.

Auteur: Robin Looman

Gerelateerde tags:

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Fliegl presenteert oplegger voor balenvervoer

De Duitse fabrikant Fliegl heeft oplegger SZS 300 BL Ultra speciaal gebouwd voor het vervoeren van ronde of vierkante balen.
Afbeelding artikel

BECO introduceert nieuw model BREVIS-zandkipper

De nieuwe BREVIS-zandkipper met 14 ton laadvermogen sluit volgens BECO beter aan op de MAXXIM-serie die start 16 ton laadvermogen.
Afbeelding artikel

VGM introduceert nieuw model oprijwagen Robson 14

VGM introduceert zijn nieuwe oprijwagen: Robson 14. De tandemasser heeft een laadvermogen van 14 ton en een eigengewicht van 3.735 kilo.
Beheer
WP Admin