fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

Goldoni koopt 8.000 Hyundai Doosan-dieselmotoren

Peter Hoogendoorn, CEO van Goldoni Keestrack (links) bevestigt het partnerschap met Hyuangtaek Lim, hoofd verkoop & PS van Hyundai Doosan Infracore. - Foto's: Keestrack/Hyundai

Goldoni Keestrack heeft een overeenkomst gesloten met Hyundai Doosan Infracore voor de levering van 8.000 Hyundai Doosan-dieselmotoren. Het gaat om het relatief kleine type G2-dieselmotor, dat vooral wordt gebruikt voor de productie van trekkers.

De overeenkomst tussen Goldoni, dat in 2021 door het Belgische Keestrack werd overgenomen, en Hyundai Doosan Infracore (HDI) gaat om de levering van 8.000 G2-dieselmotoren. Tussen de eerste helft van 2023 en 2028 worden deze Hyundai Doosan-dieselmotoren gebruikt voor de productie van trekkers. De motoren worden ingebouwd in de gespecialiseerde trekkers van Goldoni.

HDI's 2.4L G2-motor. Volgens de fabrikant een milieuvriendelijke en efficiente motor. De HDI G2 zal worden geleverd aan Goldoni Keestrack.

Volgens de fabrikant is deze 2.4L G2-motor van HDI een milieuvriendelijke en efficiënte motor. De HDI G2 wordt geleverd aan Goldoni Keestrack.

Gerelateerde tags: , ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Bouwbedrijf BAM ontwikkelt zelf een elektrische trekker

BAM Infra ontwierp en bouwde zelf een elektrische trekker. De basis is vermoedelijk een oudere omgebouwde Fendt Vario 800 of 900.
Afbeelding artikel

Dit is de elektrische trekker Agrolia van het Turkse ZY Elektrikli

De Turkse engineer Önder Yol, mede-eigenaar van ZY Elektrikli, ontwikkelde e-trekker Agrolia, met eigen aandrijving, accu en software.
Afbeelding artikel

Fendt 728 Vario op 4,5 meter spoorbreedte

OC-Group bouwde een Fendt 728 Vario om naar 4,5 meter spoorbreedte, zodat de trekker voor industrieel gebruik inzetbaar is.