Terug naar nieuwsoverzicht

Kubota M7153 getest: betere bak en gemiddeld verbruik

De Kubota M7153 wordt gekenmerkt door een grote motorinhoud voor een viercilinder, maar ook een hoog eigen gewicht een sterke hefinrichting. Foto: Bob Karsten.

Kubota introduceerde in 2019 de derde generatie M7-serie. Het middelste model uit de serie, een M7153, onderging een uitgebreide trekkertest die nu online te lezen is. Meest opvallend: de nieuwe zestraps powershiftbak bevalt uitstekend, en het dieselverbruik is teruggedrongen tot ‘gemiddeld.’

Onlangs testte we een Kubota M7153. Dat is het middelste model uit de driekoppige trekkerserie die Kubota bouwt in Frankrijk. In de basis is de trekker grofweg gelijk aan de M7001 waarmee Kubota in 2014 op de markt kwam. Eind 2017 kwam de M7002, en deze derde generatie volgde twee jaar later. De belangrijkste verschillen ten opzichte van de vorige test (lees de test van de M7151 in TREKKER 348), zijn de aanpassingen in motortechniek waardoor die nu voldoet aan Fase V, en dat Kubota een nieuwe transmissie monteert: nu is er een zestraps-powershiftbak.

Lees de hele trekkertest hier

Zware viercilinder

Het is met recht een ‘dikke viercilinder’. Die omschrijving is eigenlijk alleen al gerechtvaardigd door de motorinhoud: 6,1 liter. Dat is zomaar 2 liter méér dan de concurrentie in dit segment. Maar de omschrijving komt ook tot z’n recht als je kijkt naar kilo’s. De Kubota M7 weegt namelijk 7.310 kilo en is daarmee de zwaarste viercilinder-trekker die we hebben getest sinds 2014 (toen de Deutz-Fahr Agrotron 6160.4 TTV, Trekker 312). Ook hebben we sinds die Deutz-Fahr niet meer een viercilinder getroffen die zóveel kon tillen als deze M7 doet.

Nu online

We hebben de M7153 uitgebreid getest. Die trekkertest bestaat deels uit metingen. Zo is de trekker een Powermix-test ondergaan en volledig doorgemeten op een rollenbank in een geklimatiseerde ruimte. We meten daarin aftakas-, trek- en hydraulisch vermogen apart én gecombineerd. Hierdoor meten we een zeer reëel dieselverbruik. Ook meten we het geluidsniveau in de cabine, en bijvoorbeeld het hefvermogen en de hydrauliekopbrengst. Daarnaast is de trekker uitgebreid getest in de praktijk, en vroegen we gebruiken naar hún praktijkervaringen. Wil je al onze bevindingen lezen, en alle meetresultaten zien? Check dan deze trekkertest.

Gerelateerde tags: ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Stem op jouw favoriet: Massey Ferguson, Ford, Case IH of John Deere

Jij bepaalt welke trekkertest in de juni-uitgave van TREKKER wordt gepubliceerd. Stem op jouw favoriet!
Afbeelding artikel

DLG maakt winnaars Agrifuture Concept 2022 bekend

DLG (Duitse landbouwvereniging) maakte onlangs vijf winnaars bekend van haar innovatieprijsregeling ‘’DLG-Agrifuture Concept Winner’’. Deze prijzen zijn bedoeld voor baanbrekende prestaties...
Afbeelding artikel

Kubota introduceert M6-001 Utility

De M6-141 Utility is met 141 pk de zwaarste trekker uit de M6-6001 serie. Vergeleken met de voorgangers is de Fase...
Beheer
WP Admin