Terug naar nieuwsoverzicht

Business: Bohnenkamp wil nog meer én sneller

Het nieuwe magazijn is anderhalve hectare groot. 60% van de omzet komt uit het merk BKT.
Bohnenkamp is met een jaaromzet van grofweg 400 miljoen de grootste onafhankelijke bandenleverancier in Europa. De splinternieuwe Benelux-vestiging staat sinds kort in Soesterberg. Waarom zou het zin hebben om nóg groter te worden? En wat betekent het bandenmerk BKT voor hen? In gesprek met de directie. Aan tafel zit de trotse Hans Helms (57), algemeen directeur van Bohnenkamp Benelux. Anderhalve meter van hem zit Peter Schrijver, dé bandenspecialist binnen Bohnenkamp-Benelux of – zoals i


Registreer om 2 gratis premium artikelen te lezen

Wil je 2 gratis premium artikelen per maand lezen?
registreer

en lees meteen verder!

Al abonnee? Log dan hier in.

‘QuattroLink’ gesleepte ophanging van de maaibalk
De Extra 787T, met een werkbreedte van 8,75 meter, heeft wel de zogenoemde ‘QuattroLink’ gesleepte ophanging van de maaibalk en ook de ‘SemiSwing’ stalen kneusvingers die aan de graskneuzer gemonteerd zijn. De maaier beschikt ook over de makkelijke hydraulische bodemdru-instelling. In het segment triple-maaiers biedt Vicon nu 3 typen aan. Nieuw is de middenversie, de Extra 787T met een brutoprijs van €46.900. - Foto: Vicon

8 maaischijven
Elke maaibalk is 3,2 meter breed en heeft 8 maaischijven. De bediening van alles verloopt heel eenvoudig en direct via 3 dubbelwerkende ventielen, rechtstreeks vanaf de trekker. Vicon adviseert minimaal een trekker met een motorvermogen van 180 pk.

Gerelateerde tags: , , , ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Nieuwe maten Alliance landbouwbanden

Alliance biedt nieuwe maten voor drie soorten landbouwbanden, de 372 VF voor trekkers en oogstmachines, de 363 VF voor trekkers en...
Afbeelding artikel

Claas keurt grootste Vredestein VF-band goed voor Xerion

De Vredestein VF Traxion Optimall is door Claas goedgekeurd voor gebruik op hun zware trekker Xerion. Het gaat om de grootste...
Afbeelding artikel

VF-banden vulkaniseren

Schade rijden is nooit leuk, zeker niet bij banden. Een gat bij VF-banden kan helemaal snel in de papieren lopen. Zie...