Terug naar nieuwsoverzicht

Grote akkerbouwer trouwst aan trekkermerk

Akkerbouwers met meer dan 100 hectare zijn het meest trouw aan hun trekkermerk. Gemiddeld is 30% van de akkerbouwers bereid om naar een ander merk over te stappen, bij de grote bedrijven is dat een 25%.

Op kleine bedrijven is de bereidheid om te switchen het grootst met 33%. Ruim een kwart van de grote akkerbouwers heeft investeringsplannen voor de aankoop van een nieuwe of gebruikte trekker. Bij kleinere bedrijven is de animo duidelijk lager, bij akkerbouwers met 10 tot 20 hectare overweeg slechts 10% de aanschaf van een trekker. Dat zijn enkele bevindingen uit een enquête van agrarisch marktonderzoeksbureau Agridirect. In het onderzoek hebben 2.000 akkerbouwers vragen beantwoord over investeringsplannen en merkvoorkeur.

Gerelateerde tags: , ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Mechanisatiebranche minder optimistisch over tweede helft 2022

Minder optimisme in de mechanisatiebranche in de tweede helft van 2022. Dat blijkt uit een Fedecom-enquête onder dealers, importeurs en fabrikanten.
Afbeelding artikel

112 jaar oude Case-stoomtrekker brengt ruim € 200.000 op

Een 110 pk Case-stoomtrekker uit 1910 stal de show op een Amerikaanse trekkerveiling en bracht ruim €200.000 op
Afbeelding artikel

Trekkerverkoop 10% lager dan in 2021

De trekkerafzet is in de eerste zeven maanden van dit jaar gedaald met 10% ten opzichte van vorig jaar.
Beheer
WP Admin