fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

Grote akkerbouwer trouwst aan trekkermerk

Akkerbouwers met meer dan 100 hectare zijn het meest trouw aan hun trekkermerk. Gemiddeld is 30% van de akkerbouwers bereid om naar een ander merk over te stappen, bij de grote bedrijven is dat een 25%.

Op kleine bedrijven is de bereidheid om te switchen het grootst met 33%. Ruim een kwart van de grote akkerbouwers heeft investeringsplannen voor de aankoop van een nieuwe of gebruikte trekker. Bij kleinere bedrijven is de animo duidelijk lager, bij akkerbouwers met 10 tot 20 hectare overweeg slechts 10% de aanschaf van een trekker. Dat zijn enkele bevindingen uit een enquête van agrarisch marktonderzoeksbureau Agridirect. In het onderzoek hebben 2.000 akkerbouwers vragen beantwoord over investeringsplannen en merkvoorkeur.

Gerelateerde tags: , ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Eerste kwartaal 2024 rooskleurig voor trekkerverkoop

In het eerste kwartaal van 2024 noteert brancheorganisatie Fedecom 567 nieuw-verkochte trekkers; 56 meer dan in dezelfde periode vorig jaar.
Afbeelding artikel

Agco in 2023 marktleider in krimpende Europese trekkermarkt

Het Agco-concern verkocht in 2023 de meeste trekkers in Europa, gevolgd door CNH Industrial. John Deere is als merk het grootste....
Afbeelding artikel

Fors minder trekkers in Italië verkocht in eerste kwartaal

Stijgende rentetarieven in combinatie met stijgende machineprijzen veroorzaakt een flinke daling in de trekkerverkoop in Italië.
Beheer
WP Admin