Terug naar nieuwsoverzicht

Roelofs reviseert vario’s bij de vleet

Foto: Ronald Hissink
Tweehonderd Fendt Vario-transmissies per jaar reviseren, modificeren en wereldwijd verkopen voor een prijs die 30 tot 35% lager ligt dan bij Fendt. Geleverd inclusief testrapport en een jaar garantie. Het gebeurt in het Gelderse Oene, waar Derk Jan Roelofs zeven jaar geleden zijn eerste Vario reviseerde. Dit artikel verscheen eerder in Trekker 366 Tijdens zijn werk als monteur bij Fendtdealer Van Der Weerd in Kampen (Ov.) verwonderde Derk Jan zich erover dat, ook wanneer er slechts één ond


Registreer om 2 gratis premium artikelen te lezen

Wil je 2 gratis premium artikelen per maand lezen?
registreer

en lees meteen verder!

Al abonnee? Log dan hier in.

‘QuattroLink’ gesleepte ophanging van de maaibalk
De Extra 787T, met een werkbreedte van 8,75 meter, heeft wel de zogenoemde ‘QuattroLink’ gesleepte ophanging van de maaibalk en ook de ‘SemiSwing’ stalen kneusvingers die aan de graskneuzer gemonteerd zijn. De maaier beschikt ook over de makkelijke hydraulische bodemdru-instelling. In het segment triple-maaiers biedt Vicon nu 3 typen aan. Nieuw is de middenversie, de Extra 787T met een brutoprijs van €46.900. - Foto: Vicon

8 maaischijven
Elke maaibalk is 3,2 meter breed en heeft 8 maaischijven. De bediening van alles verloopt heel eenvoudig en direct via 3 dubbelwerkende ventielen, rechtstreeks vanaf de trekker. Vicon adviseert minimaal een trekker met een motorvermogen van 180 pk.

Gerelateerde tags:

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Status trekker-APK: 2.500 trekkers, 300 keurmeesters

Bij de RDW zijn inmiddels 2.500 trekkers aangemeld die sneller kunnen dan 40 km/uur. Een gedeelte hiervan zal een Algemene Periodieke...
Afbeelding artikel

Muurvaste sticker gaat gps-diefstal ontmoedigen

Brancheorganisatie Cumela startte met een antidiefstal campagne om kostbare gps-apparatuur te registeren én te markeren. Stap één is het registreren, de...
Afbeelding artikel

Accu beperkende schakel bij elektrische trekker

Elektrische trekkers: de een moet er niet aan denken, de ander móet wel. Bijvoorbeeld om de CO2-uitstoot in de civiele sector...