fbpx

4 Resultaten gevonden voor: brandstoffen

Deanna Kovar werd vorig jaar november benoemd tot president van John Deere’s Worldwide Agriculture & Turf Division voor Europa, Azië en Afrika. TREKKER voelde haar aan de tand over over de toekomst van John Deere, de landbouwsector en de landbouwmachine-industrie in 2024 en daarna. “We investeren niet alleen in technologie voor landbouwmachines, maar ook in de technologie die onze dealers nodig hebben om boeren te ondersteunen.” – Foto: Mark Pasveer

Deanna Kovar (John Deere): ‘Je hebt meer nodig dan alleen een goede maaidorser om boeren te bedienen’

TREKKER spreekt met Deanna Kovar, CEO van John Deere, over de toekomst van de Amerikaanse machinefabrikant en de landbouwsector.

Als je snel kijkt naar deze Fendt e107 S Vario, zie je weinig verschil met een diesel 207 Vario. Toch valt op dat de uitlaat ontbreekt. Er klinkt geen driecilindertje dat stationair draait. Zodra je een richting kiest, gaat de elektromotor met een stationair toerental van 800 t/min draaien. Die kun je buiten de trekker goed horen zoemen, maar in de cabine verneem je hier weinig van. – Foto’s: Jacco van Erkelens

Proefrit met Fendt e107 S Vario met accupakket onder de kap

TREKKER maakte een proefrit met de Fendt e107 Vario. Als basis diende de Fendt 207 S, maar dan met een accupakket...

Agco Power is een dochteronderneming van het Agco-concern. De motorenfabrikant heeft een fabriek in Linnavuori, Finland. - Foto: Agco

Agco investeert €70 miljoen in motorenfabrikant Agco Power

Het Agco-concern investeert €70 miljoen in de Finse motorenfabrikant Agco Power om de ontwikkeling van schone motoren te versnellen.

Een elektrische verreiker voor de landbouw op de beursvloer: de Merlo Tfe 43/7. De meeste veehouders, akkerbouwers en loonwerkers zetten nog gewoon in op de betaalbare dieselvariant, schrijft TREKKER-hoofdredacteur Bas van Hattum in zijn blog. - Foto: Mark Pasveer

Blog | ‘Elektrificatietrend bij verreikers en shovels? Vergeet diesel niet’

Hoe zit het met elektrische varianten van shovels en verreikers? Moeten we ons hier op focussen en de dieselvarianten maar vergeten?