McCormick lanceert nieuwe X8-serie
McCormick komt in aanloop naar de Agritechnica met een nieuw topmodel in de X8-serie, namelijk de X8.634 VT-Drive. De nieuwe X8 krijgt een nieuwe cabine, de Clever Cab, en daarnaast ook een nieuw digitaal dashboard. De nieuwe X8 bevat 2 modellen, waarvan de X8.634 VT-Drive de sterkste trekker is die McCormick ooit gemaakt heeft.
De X8.634 VT-Drive heeft precies dezelfde motor als zijn voorganger (X8.631 Premium), namelijk de FPT N67 6-cilinder. In tegenstelling tot de 310 pk van zijn voorganger, heeft de nieuwe trekker 340 PK. Dit komr mede dankzij de nieuwe elektronische aangestuurde variabele turbo, die McCormick de eVGT noemt. Boven de motor zit een motorkap die 90 graden geopend kan worden. Dankzij die motorkap krijg je makkelijk toegang tot het zogenoemde Matrix Cooling System. Dit is een systeem waardoor onder andere de radiateur makkelijker schoongemaakt kan worden.
Nieuwe cabine en alles digitaal
Nieuwe functies van de X8.634 VT-Drive zijn er genoeg. De meest in het oog springende zijn de nieuwe cabine en het digitale dashboard. De Clever Cab, zoals de nieuwe cabine genoemd wordt, zorgt voor 16% meer zicht voor de bestuurder. Ook is het dak 7,6 centimeter hoger en is er gekozen voor Comfort Sky glascoating, een coating waarmee je het glas beter isoleert. Volgens de Italiaanse fabrikant zorgt dat ervoor dat het 6 graden minder warm is in de cabine, en dat het geluid in de cabine is teruggebracht tot 67 dB.
De cabine is ook uitgerust met het nieuwe DSM Plus-systeem, een afkorting voor Data Screen Manager. Met twee 12 inch-schermen, eentje als dashboard en eentje aan de rechter armleuning, moet het nieuwe DSM Plus systeem zorgen voor meer controle over de functies van de trekker. Vanuit het scherm aan de armleuning kan je onder meer de cabinevering aanpassen qua stugheid.
Sterker dan ooit
De FPT N67 krachtbron is dus goed voor 340 pk. McCormick heeft gekozen voor een ZF TMT32 cvt, waarmee 50 km/u gehaald kan worden bij 1.580 motortoeren. Net zoals in voorgaande modellen is het een traploze transmissie die intern is opgebouwd uit 4 (niet-merkbare) groepen. De fronthef tilt tot 5 ton en achter tot 12. Het CCLS (Closed Centre Loadsensing System) zorgt voor een oliecapaciteit van 212 liter per minuut en een aparte stuurpomp van 115 liter per minuut. De aftakas heeft 3 standen, namelijk 540, 1000 en 1000ECO. Navraag bij importeur Argi zegt dat deze X8 volgend jaar leverbaar is, de bruto richtprijzen zijn nog niet bekend.
Tekst: Lars Verhage
Gerelateerde tags: Agritechnica, Trekkers