fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

WDM presenteert lichte zelfrijdende werktuigendrager F-Trac

WDM toont de zelfrijdende werktuigendrager F-Trac op mechanisatievakbeurs SMTB in Vijfhuizen (N.-H.). De lichte machine is voorzien van een hefinrichting aan de voorzijde. Op verzoek bouwt WDM een hefinrichting aan de achterkant. – Foto's: Bob Karsten

Walter Duivenvoorde Mechanisatie (WDM) introduceert op mechanisatievakbeurs SMTB in Vijfhuizen (N.-H.) de F-Trac: een lichte zelfrijdende werktuigendrager.

Machinefabrikant en mechanisatiebedrijf WDM uit Noordwijkerhout (N.-H.), bekend van de verstelbare velgen, presenteert de vorig jaar aangekondigde F-Trac op vakbeurs Mechanisatietentoonstelling Bollenstreek (SMTB) in Vijfhuizen (N.-H.). De F-Trac is een lichte zelfrijdende werktuigdrager.

Gewicht zo’n 3.000 kilo

Walter Duivenvoorde schat in dat het nieuwe voertuig 3.000 kg weegt. De F-Trac staat voor op 230/95 R32-banden en achter op de iets hogere 230/95 R36. De werktuigendrager stuurt alleen met de voorwielen. Voor nu zijn alleen de achterwielen aangedreven, maar op wens is ook vierwielaandrijving mogelijk.

De F-Trac weegt naar schatting 3.000 kilo,.
De zelfrijdende werktuigendrager F-Trac weegt naar schatting 3.000 kilo.

Eigen cabine

Er ligt een 65 pk sterke Kubota-motor in. De F-Trac is hydrostatisch aangedreven. In de lage groep rijdt de werktuigendrager tot 6 km/u. Als je opschakelt, rijdt de machine tot 25 km/u.

De cabine is afkomstig van de Italiaanse spuitenfabrikant Mazzotti. Omdat Mazzotti deze cabines niet meer nieuw bouwt, wil Duivenvoorde voor het volgende exemplaar een eigen cabine laten bouwen.

De cabine op de F-Trac is afkomstig van de Italiaanse spuitenfabrikant Mazzotti. Voor het volgende exemplaar wil WDM zelf een cabine laten bouwen.
De cabine op de F-Trac is afkomstig van de Italiaanse spuitenfabrikant Mazzotti. Voor het volgende exemplaar wil WDM zelf een cabine laten bouwen.

Hefinrichting voorop

De eerste F-Trac gaat dit jaar aan het werk. De tentoongestelde F-Trac heeft alleen een hefinrichting aan de voorkant, met de hydrauliekaansluitingen en een hydraulisch aangedreven aftakas. Het is technisch ook mogelijk om de zelrijdende werktuigendrager aan de achterkant van een hefinrichting te voorzien, meldt WDM.

Auteur: Bob Karsten

Gerelateerde tags: , ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

BLOG | ‘Zit een boer te wachten op meer beurzen en demo’s?’

Boer en importeur kunnen elke week wel naar een beurs of demodag. Waar moet je echt zijn voor je info? Dat...
Afbeelding artikel

FOTO | Drukke boel op miniaturenbeurs in Franse Chartres

Zowel de kwaliteit als het aantal diorama’s was indrukwekkend en groter dan voorgaande jaren op de miniaturenbeurs in het Franse Chartres.
Afbeelding artikel

FOTO | Elektrisch is toverwoord op Duitse vakbeurs Bauma

Opvallend op de Duitse vakbeurs Bauma was de aandacht voor elektrische machines. Maar er zit nog volop innovatie in de diesels.