fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

DNL wil anders omgaan met klantcontact

Directeur Diederik van Hattem (49) van DNL Machines & Equipment.

Vorig jaar startte Diederik van Hattem (49) met het bedrijf DNL Machines & Equipment. Inmiddels is het bedrijf importeur voor de merken Dezeure en Prinoth, en tekende voor het dealerschap van enkele merken. We gingen in gesprek met Van Hattem over zijn visie en toekomstplannen.

Waarom ben je met dit bedrijf begonnen?

Diederik: “Ik had al langer de ambitie om voor mezelf te beginnnen. Met een achtergrond in de landbouwmachines en grondverzet, was dat de richting die ik op wilde en ik zag al langere tijd potentie voor het merk Dezeure. Daarvoor werden we importeur. Vervolgens konden we ook het importeurschap voor Primoth binnen halen. Voor deze merken werken we landelijk. Ook hebben we voor enkele merken het regionale dealerschap. Maar we hebben wel de ambitie om het anders aan te pakken dan de reguliere landbouwmechanisatie.

Hoe bedoel je dat?

“Ik denk dat we in klantcontact iets moeten veranderen. Meer met de tijd mee. Vroeger kocht de consument een wasmachine in de winkel, nu bestellen ze een wasmachine via een webshop. Ook in de wereld van landbouwmachines, grondverzetmaterieel en bouwmachines kunnen we daar volgens mij nog veel van leren. We kunnen bijvoorbeeld de klanten de vrijheid geven om op elk moment van de dag een afspraak in te plannen, in plaats van alleen bereikbaar te zijn tijdens reguliere werkuren. Of het live volgen van een reparatie- of onderhoudsbeurt met een indicatie van de kosten. Natuurlijk blijft er de ruimte voor de klant om langs te komen voor advies en een kop koffie, maar we willen de klant die daar behoefte aan heeft ook de mogelijkheid bieden om meer zelf te regelen als ze daar behoefte aan hebben.

Service maatwerk voor elke klant?

“Ja dat is wel de insteek. We moeten volgens mij werken aan een andere manier van klantbenadering. Onze slogan is ook “Doe meer”. Dat houdt in dat we een stap extra willen zetten voor onze klant. Maar ook meer inzicht geven in kosten. Niet alleen onze verkoopprijs of ons uurtarief is belangrijk, maar ook wat een machine per uur kost en/of deze op de juiste momenten beschikbaar is”.

Dit bieden jullie al aan?

“We zijn ermee bezig om daar een en ander voor op te zetten. We zitten vol ideeën die we de komende tijd gaan uitproberen. . En als van de drie ideeën die we uitproberen er twee niet helemaal slagen, dan hebben we er in ieder geval één die goed uitpakt.”

Waar staat DNL over enkele jaren?

“Dan bieden we een breed pakket van verkoop, verhuur en service op het gebied van landbouw, bouw en grondverzet. Dit met een hoge klanttevreden en een leuk team om in te werken.”

Gerelateerde tags: ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Chris Voets (Kamps de Wild): ‘Alles draait om mensen, kennis en service’

Wat vindt Chris Voets, vestigingsdirecteur bij Kamps de Wild, van de ontwikkeling waarbij importeurs steeds meer mechanisatiebedrijven overnemen?
Afbeelding artikel

Egide Vandevelde: ‘New Holland laat waterstof voorlopig links liggen’

New Holland kiest voor elektrisch, methaan en hybride en voorlopig niet voor waterstof, zegt CNH-directeur Egide Vandevelde. Een interview.
Afbeelding artikel

AK-Machinery: ‘Maatwerk voor de professional’

Tom Adams en Tim Kenis zetten een nieuw merk mesttanks in de markt onder de noemer AK-Machinery. Wat drijft hen?...
Beheer
WP Admin