fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

Kioti opent nieuw logistiek centrum in Venlo

De Zuid-Koreaanse fabrikant van compacte trekkers, Kioti, opent een distributiecentrum in Venlo. Foto: Kioti Benelux

Kioti Europe, de Zuid-Koreaanse fabrikant van compacte trekkers werkt samen met Broekman Logistics aan een modern distributiecentrum in Venlo (L.).

Het nieuwe logistieke centrum van Kioti Europe in het Limburgse Venlo is ontworpen voor het groeiende Kioti-portfolio. Dat bestaat uit trekkers, UTV’s, Zero-Turn maaiers (ZTR) en aanbouw- en reserveonderdelen. Het complex beslaat 53.000 m², met een tussenvloer van 12.000 m². De maximale vloerbelasting is 12.000 kg/m², geschikt voor zware landbouwmachines.

Capaciteit voor groei

Het logistieke centrum is toekomstbestendig ingericht en biedt ruimte voor extra trekker-assemblages en afleverinspecties. Het magazijn van 15.000 m² is uit te breiden om de verwachte Europese groei van Kioti te ondersteunen.

Strategische locatie

Venlo is volgens Kioti strategisch gelegen, met een snelle toegang tot belangrijke Europese markten en uitstekende verbindingen via weg en spoor, dichtbij de Belgische en Duitse grens. Dit zorgt volgens de fabrikant voor kortere levertijden, een hogere efficiëntie en betere service voor dealers en eindgebruikers.

Het distributiecentrum wordt operationeel vanaf september 2025. Het wordt de centrale hub voor Kioti in Europa.

Auteur: Annelies Bakker

Lees ook: Trekkertest Kioti HX 1201: Verrassende Zuid-Koreaan

Gerelateerde tags: , ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Kamps de Wild Veghel verhuist naar Beek en Donk

Kamps de Wild Veghel, een dealervestiging van Claas-importeur Kamps de Wild, verhuist naar een nieuwe locatie in Beek en Donk (N.-Br.).
Afbeelding artikel

Rosier Greidanus dealer van Chinese SDLG

Rosier Greidanus wordt dealer van het Chinese SDLG en gaat elektrische kranen, shovels en accupakketten leveren samen met importeur Maco Equipment.
Afbeelding artikel

Amerikaanse Monarch Tractor overweegt massaontslag

Monarch Tractor, bekend van autonome elektrische trekkers, waarschuwt zijn personeel dat er mogelijk meer dan honderd banen verdwijnen.