fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

DNL Machines & Equipment komt met dieplader op de markt

DNL Machines & Equipment laat de dieplader geheel naar wens bouwen door een Turkse fabrikant. De wagens voldoen aan de Nederlandse wet- en regelgeving. - Foto’s: Michel Velderman

DNL Machines & Equipment uit Haastrecht (Z.-H.) brengt een dieplader op de markt met een laadvermogen van 15.000 kg. DNL laat deze wagens op wens bouwen in Turkije.

DNL Machines &Equipement, importeur van aanhangermerk Dezeure en bouwmachinemerk Sany, komt met een eigen dieplader op de markt. Diederik van Hattem, directeur van DNL Machines &Equipement, laat weten dat het bedrijf op zoek was naar een dieplader voor achter de trekker.

DNL Loadmaster 268

De dieplader moest een goede prijs-kwaliteitverhouding hebben en voldoen aan de Nederlandse wet- en regelgeving, aldus Van Hattem. DNL vond een oplossing door het gewenste model dieplader in Turkije te laten bouwen. Het bedrijf brengt de dieplader op de markt onder de naam DNL Loadmaster 268.

Tekst gaat verder onder de foto

DNL Machines & Equipment is onder meer importeur van Dezeure-aanhangers en Sany-bouwmachines, en is daarnaast dealer van het merk Deutz-Fahr. Het bedrijf zocht naar een dieplader om te gebruiken achter een trekker.

DNL Machines & Equipment is onder meer importeur van Dezeure-aanhangers en Sany-bouwmachines, en is daarnaast dealer van het merk Deutz-Fahr. Het bedrijf zocht naar een dieplader om te gebruiken achter een trekker.

Hydraulische oprijdbruggen

Vooralsnog gaat het om één model dieplader; een tandemasser met een laadvloerlengte van 6,8 meter en een breedte van 2,5 meter. De dieplader weegt zo’n 4.000 kg en heeft een laadvermogen van 15.000 kg. De oprijdbruggen zijn gegalvaniseerd. De constructie is gestraald en afgewerkt met tweecomponentenlak.

De DNL Loadmaster 268 is standaard uitgevoerd met hydraulische oprijdbruggen. Hiervoor zet je een ventiel van de trekker open en vervolgens bedien je de oprijdbruggen linksachter, onder de laadvloer. Verder is de dieplader standaard voorzien van sjorogen, een rvs gereedschapskist, luchtremmen, lastafhankelijke remkrachtregelaar, geveerde dissel en geveerd onderstel.

Tekst gaat verder onder de foto

De dieplader is voorzien van een geveerde dissel en twee geveerde assen. Luchtremmen en een lastafhankelijke remkrachtregelaar zijn standaard.

De dieplader is voorzien van een geveerde dissel en twee geveerde assen. Luchtremmen en een lastafhankelijke remkrachtregelaar zijn standaard.

Dieplader op voorraad leverbaar

De dieplader kost netto € 20.900 en is uit voorraad leverbaar. Optioneel komt de dieplader met een hardhoutenlaadvloer, werklampen en een opbergbak voorop. Later volgen nog een drie- en enkelasser.

Auteur: Bob Karsten

Een hardhoutenlaadvloer is optioneel. Een rvs gereedschapskist en sjorogen in de laadvloer zijn standaard.

Gerelateerde tags:

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

TBL Techniek gaat silagewagens bouwen

TBL Techniek start met de productie van silagewagens en wil de eerste prototypes van de zogenoemde Loadmaster in 2025 testen in...
Afbeelding artikel

Foutje in EU-wetgeving; de landbouwdolly is ‘vergeten’

Door een hiaat in EU-wetgeving is het onmogelijk om in Nederland en België een nieuwe landbouwdolly op kenteken te zetten.
Afbeelding artikel

Krone GX 520-losbandwagen is er nu ook als oplegger

Krone presenteert de GX 520 AgriLiner-losbandwagen op loonwerkersbeurs; een tandemasser-opleggervariant voor achterop een vrachtwagen.