John Deere 7R 350 getest: uiterst comfortabel
John Deere kondigde eind 2019 een vernieuwde 7R-serie aan, met vooral een nóg grotere cabine met meer luxe erin. Ook de typeaanduiding veranderde, en de zogenoemde ‘Gen 2’ voldoet nu aan de Fase V-emissienorm. We vonden ook kritiekpuntjes, tijdens een uitgebreide trekkertest. Die is nu online te lezen.
John Deere hoeft zich allerminst te schamen voor de cabines die het sinds 2011 bouwt op de Amerikaanse 7R- en 8R-series. Al tien jaar staat er een hoge, ruime vierstijlencabine met panoramisch uitzicht op de trekkers uit Waterloo. Tóch, met de introductie van de nieuwe 7R ‘Gen 2’ eind 2019, vernieuwde John Deere vooral die cabine. Daarnaast heeft de fabrikant de typeaanduiding aangepast, voldoet de trekker nu aan de Fase V-emissienorm én is er een nieuw topmodel bij gekomen. Ten opzichte van het vorige topmodel (7310R) heeft John Deere er 40 pk bij opgepakt.
Klik hier om de hele trekkertest te lezen
Extreem luxe cabine
Het is vooral die vernieuwde cabine die indruk maakt. De cabinestijlen lopen niet langer naar boven taps toe, maar steken nu rechtuit omhoog en daardoor is er meer ruimte op hoofdhoogte. Qua ruimte, comfort en afwerking is er echt geen kritiek meer op te bedenken. De werkplek blinkt uit in materiaalkeuze en ergonomie. De trekker die wij testten was voorzien van het meest luxe optiepakket, wat John Deere ‘Signature Edition’ noemt. De trekker is dan voorzien van een lederen massagestoel, een radio met touchscreenbediening en Apple Carplay en drie Harley Davidson-voetsteunen. Ook wordt er dan niet bespaard op ledverlichting rond de cabine en raamverwarming. Zelfs de zes traptreden kunnen nu in een iets vlakkere hoek worden gemonteerd. Alleen schept het gemeten geluidsniveau verbazing, door testcentrum DLG onder belasting op oorhoogte gemeten: 75 dB(A). Dat is niet extreem hoog, maar zo’n moderne cabine zou je muisstil verwachten. Het is ook hoger dan z’n voorganger: een 7290R liet 69,9 dB(A) door.
Hele test staat nu online
We hebben de John Deere 7R 350 uitgebreid getest. Die trekkertest bestaat voor een groot deel uit metingen. Zo meten we de trekker op een rollenbank in een geklimatiseerde ruimte volledig door op bijvoorbeeld motorkarakter, en diesel- en AdBlue-verbruik. Ook onderging deze 7R een Powermix-test. We meten daarin aftakas-, trek- en hydraulisch vermogen apart én gecombineerd, volgens een vast stramien. Hierdoor meten we een zeer reëel dieselverbruik. Ook meten we het geluidsniveau in de cabine, en bijvoorbeeld het hefvermogen en de hydrauliekopbrengst. Maar daarnaast is de trekker uitgebreid getest in de praktijk, en vroegen we gebruiken naar hún praktijkervaringen. Wil je al onze bevindingen lezen, weten welke kritiekpunten we vonden en alle meetresultaten zien? Check dan deze trekkertest.
Gerelateerde tags: John Deere, Trekkertest