fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

Grote akkerbouwer trouwst aan trekkermerk

Akkerbouwers met meer dan 100 hectare zijn het meest trouw aan hun trekkermerk. Gemiddeld is 30% van de akkerbouwers bereid om naar een ander merk over te stappen, bij de grote bedrijven is dat een 25%.

Op kleine bedrijven is de bereidheid om te switchen het grootst met 33%. Ruim een kwart van de grote akkerbouwers heeft investeringsplannen voor de aankoop van een nieuwe of gebruikte trekker. Bij kleinere bedrijven is de animo duidelijk lager, bij akkerbouwers met 10 tot 20 hectare overweeg slechts 10% de aanschaf van een trekker. Dat zijn enkele bevindingen uit een enquête van agrarisch marktonderzoeksbureau Agridirect. In het onderzoek hebben 2.000 akkerbouwers vragen beantwoord over investeringsplannen en merkvoorkeur.

Gerelateerde tags: ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Let op: word niet de dupe van internetoplichting

Blijf scherp bij ongezien kopen of verkopen van machines via internet. Fraudeurs vinden steeds weer slimme manieren om kopers te misleiden.
Afbeelding artikel

Trekkerverkoop blijft achter, John Deere verliest marktaandeel

In de eerste helft van 2025 zijn 1.005 verkochte trekkers verkocht. John Deere verliest marktaandeel, Fendt leidt qua kentekenregistraties.
Afbeelding artikel

Mega machineveiling bij Britse akkerbouwer

Het Britse akkerbouwbedrijf Eastern Farms Limited verkoopt bijna de helft van zijn machinepark. Waarom deze mega machineveiling?