fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

Grote akkerbouwer trouwst aan trekkermerk

Akkerbouwers met meer dan 100 hectare zijn het meest trouw aan hun trekkermerk. Gemiddeld is 30% van de akkerbouwers bereid om naar een ander merk over te stappen, bij de grote bedrijven is dat een 25%.

Op kleine bedrijven is de bereidheid om te switchen het grootst met 33%. Ruim een kwart van de grote akkerbouwers heeft investeringsplannen voor de aankoop van een nieuwe of gebruikte trekker. Bij kleinere bedrijven is de animo duidelijk lager, bij akkerbouwers met 10 tot 20 hectare overweeg slechts 10% de aanschaf van een trekker. Dat zijn enkele bevindingen uit een enquête van agrarisch marktonderzoeksbureau Agridirect. In het onderzoek hebben 2.000 akkerbouwers vragen beantwoord over investeringsplannen en merkvoorkeur.

Gerelateerde tags: ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Minder trekkers verkocht in Verenigd Koninkrijk

In 2024 zijn er 10.000 trekkers verkocht in het Verenigd Koninkrijk. Dit is het laagste aantal verkochte trekkers sinds 1998.
Afbeelding artikel

Europese trekkermarkt krimpt met 4,7%, John Deere levert meeste in

In 2024 zijn in totaal 136.805 nieuwe trekkers verkocht in Europa, een daling van 4,7% ten opzichte van 2023. John Deere...
Afbeelding artikel

Franse trekkermarkt krimpt met ruim 10%

In Frankrijk zijn in 2024 ongeveer 26.450 trekkers van minstens 50 pk verkocht. Dat zijn er bijna 3.000 of ruim 10%...