fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

Grote akkerbouwer trouwst aan trekkermerk

Akkerbouwers met meer dan 100 hectare zijn het meest trouw aan hun trekkermerk. Gemiddeld is 30% van de akkerbouwers bereid om naar een ander merk over te stappen, bij de grote bedrijven is dat een 25%.

Op kleine bedrijven is de bereidheid om te switchen het grootst met 33%. Ruim een kwart van de grote akkerbouwers heeft investeringsplannen voor de aankoop van een nieuwe of gebruikte trekker. Bij kleinere bedrijven is de animo duidelijk lager, bij akkerbouwers met 10 tot 20 hectare overweeg slechts 10% de aanschaf van een trekker. Dat zijn enkele bevindingen uit een enquête van agrarisch marktonderzoeksbureau Agridirect. In het onderzoek hebben 2.000 akkerbouwers vragen beantwoord over investeringsplannen en merkvoorkeur.

Gerelateerde tags: ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

FOTO | Dit brengen zelfrijders en machines op bij Ritchie Bros. in Meppen

TREKKER noteerde naast prijzen van trekkers op de veiling van Ritchie Bros. in Meppen (D.) ook die van werktuigen en zelfrijders....
Afbeelding artikel

FOTO | Dikke trekkers, dikke prijzen op veiling in Meppen

Zeker 200 trekkers gingen onder de hamer in het Duitse Meppen. Reuzen en krachtpatsers, maar ook middenklassers. Dit brachten ze op....
Afbeelding artikel

BLOG | ‘Helder communiceren is een must voor loonwerkers’

Met de huidige regelgeving en transparante, open markt is dé kritische succesfactor voor loonwerkers communicatie, blogt Peter Kastelijn.