fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

Track-Control levert luchtvering voor New Holland-cabine

Ook deze limited-edition (25 stuks beschikbaar voor Nederland) is uitgevoerd met Comfort-Control-luchtgeveerde cabine. Op deze manier viert New Holland tien jaar marktleiderschap in Nederland en het tienjarig bestaan van zijn Blue Edition-trekkers. Foto: New Holland

Het Zeeuwse Track-Control, vooral bekend van automatische ploegbreedtebesturing, komt nu met een opbouwkit met luchtvering voor New Holland-cabines.

Wie een New Holland-trekker bestelt kan kiezen tussen mechanische cabinevering met spiraalveren, of een vast cabine zónder vering. Via het Zeeuwse Track-Control, onderdeel van New Holland-dealer LMB Vermeulen, is nu een derde optie mogelijk: luchtvering. Het Zeeuwse bedrijf heeft de zogeheten ‘Comfort Control’-opbouwkit samengesteld waarmee je de spiraalveren vervangt voor luchtbalgen. Het is verkrijgbaar via New Holland-dealers in de after-market. Afhankelijk van het trekkermodel en opbouwkosten kost de kit van €1.350 tot €1.600.

Lees verder onder de foto

Dit is de Comfort-Control-opbouwkit voor de luchtgeveerde cabine. Er is een veiligheidsventiel aanwezig die ervoor waakt dat de luchtremmen altijd op de juiste druk blijven. Foto: Track-Control

Dit is de Comfort-Control-opbouwkit voor de luchtgeveerde cabine. Er is een veiligheidsventiel aanwezig die ervoor waakt dat de luchtremmen altijd op de juiste druk blijven. Foto: Track-Control

Soepelere vering

Het Zeeuwse bedrijf laat weten niet ontevreden te zijn met de af-fabriek leverbare mechanische cabinevering. De luchtvering is vooral bedoeld voor klanten die dagenlang de trekker gebruiken en een hogere verwachting hebben. De luchtvering zou namelijk sneller en soepeler reageren op schokken, dan spiraalveren. Volgens Track-Control is deze luchtvering bestand tegen (kleiige) praktijkomstandigheden omdat er geen externe voeler nodig is voor de niveauregeling. De luchtbalgen in het Comfort Control-pakket zijn namelijk zelfregulerend, en blijven daardoor constant op dezelfde hoogte en daarmee stijfheid, ongeacht het gewicht in de cabine.

Lees verder onder de foto

Dit is de af-fabriek mechanische cabinevering. De spiraalveer wordt verwijderd, en er komt een zelf-regulerende luchtbalg in de plaats. Foto: Track-Control.

Dit is de af-fabriek mechanische cabinevering. De spiraalveer wordt verwijderd, en er komt een zelf-regulerende luchtbalg in de plaats. Foto: Track-Control.

Alleen T6 en T7

De kit is leverbaar voor de T6, T7 (zowel met korte als lange wielbasis) en de T7 HD-modellen. In de toekomst zullen verschillende kits leverbaar zijn voor meerdere en ook oudere New Holland-modellen. Dit heeft vooral te maken met spiraalveerlengte en montagemogelijkheden die verschillen. De kit past alleen op de trekker als deze reeds is uitgevoerd met mechanische cabinevering (vanwege de montagesteunen en aanwezigheid van een torsiebar), en als deze is voorzien van luchtremmen (vanwege de aanwezige compressor). Een veiligheidsventiel wat ervoor waakt dat de luchtremmen altijd op de juiste druk blijven, is aanwezig in de opbouwkit.

Track-Control is een eigen merk van New Holland-dealer LMB Vermeulen, wat gevestigd is in Oostburg (Zld.) en Kuitaart (Zld.). Naast luchtvering levert Vermeulen onder deze merknaam ook Plough Control (automatische ploegbreedtebesturing), Implement Control (werktuigbesturing) en Level Control (kilverbak-aansturing).

Gerelateerde tags: , , ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Met Luchtvering 15% extra comfort

New Holland-cabines veren normalerwijs met twee spiraal- en gasveren. Het Zeeuwse Track-Control stelt een opbouwkit samen waarmee je die veren vervangt...
Afbeelding artikel

Case IH kondigt eerste spuitdrones aan

Case IH lanceert binnenkort zijn eerste spuitdrones in twee modellen: 30 en 70 liter. De fabrikant wil de Vtol eerst via...
Afbeelding artikel

Hägele levert app-bediening voor Cleanfix-omkeerventilator

Met de Cleanfix-omkeerventilator-app van de Duitse fabrikant Hägele kun je omkeer-intervallen instellen of pauzeren.