Grotere cabine op zescilinder Krone-hakselaars
Krone heeft haar zescilinder BigX-modellen een update gegeven. De motoren voldoen nu aan de Stage V-normen en als optie kun je voortaan kiezen voor de luxe cabine van de V8-modellen.
In 2014 kwam Krone met de BigX serie bestaande uit de types 480/530/580/630. Deze machines kregen het design zoals we dat vandaag de dag kennen van alle Krone-hakselaars. In 2017 kwam Krone met een nieuwe cabine op de grotere BiG X 680-1180-modellen. Vanaf nu gaat Krone die luxere cabine van de grote modellen als optie ook aanbieden op de kleinere modellen.
De optionele cabine heeft een lederen stuurwiel, een 12” touchscreen terminal, een koelkast en opgeteld zes ruitenwissers voor een goed zicht bij herfstachtige omstandigheden. Je kunt die luxere cabine herkennen aan de veel rankere dakrand. De terminal communiceert voortaan via Agrirouter met managementsystemen op afstand.
Krone keek verder nog eens kritisch naar de gewasstroom en veranderde deze op details, verwacht geen grote veranderingen. Belangrijkste reden is voor de update is dan ook de omschakeling van de MTU-zescilinders naar de Stage V-eisen. Opmerkelijke optie blijft het XtraPower 50-pakket voor de modellen BigX 480 en 580. Hierbij kun je, indien nodig, online 50 pk extra motorvermogen kopen. Door een verandering in het motormanagement komen die paarden direct beschikbaar. Als chauffeur kun je deze boost een x-aantal trommeluren gebruiken, totdat je prepaidtegoed weer op is. Dan schakelt de hakselaar weer terug naar het oorspronkelijke motorvermogen.