Terug naar nieuwsoverzicht

Fase 5-motor voor Deutz-Fahr-smalspoor met schakelbak

De nieuwe 5DF/DV/DS-serie is in verschillende afmetingen leverbaar, passend voor boomgaard-, wijngaard-, landschap- en gemeentelijke toepassingen. Foto's: Deutz-Fahr.

Trekkerfabrikant Deutz-Fahr introduceert de 5DF/DV/DS-series smalspoortrekkers met Fase 5-motoren. Deze zijn ontworpen voor boomgaard-, wijngaard-, landschaps- en gemeentelijke toepassingen.

Trekkerbouwer Deutz-Fahr komt met een nieuwe 5DF-, 5DV- en 5DS-serie smalspoortrekkers. De typeaanduiding DF, DV en DS staan voor de verschillende afmetingen; me maximale breedte bedraagt 1.166 tot 1.671 mm. De zogeheten FARMotion 35 en FARMotion 45 drie- en viercilindermotoren voldoen nu aan Fase 5-emissienorm. Het nominale motorvermogen ligt tussen 86 en 100 pk. Het topmodel levert maximaal 116 pk.

Nieuwe cabine

Nieuw is de vierstijlen cabine met daarin een vlakke vloer. Het stuur, inclusief dashboard, is in hoogte en hoek verstelbaar. Een categorie 4 filtratiesysteem is geïntegreerd in het dak, zodat de chauffeur beschermd is bij toepassing van gewasbeschermingsmiddelen. Verder zijn er verstelbare achteruitkijkspiegels, een Bluetooth-radio, smartphonehouder en is er een LED-verlichtingspakket.

Lees verder onder de foto

De cabine heeft een vlakke vloer en een verstelbaar stuur en dashboard.

De cabine heeft een vlakke vloer en een verstelbaar stuur en dashboard.

Ruime keuzes in transmissies

De transmissies variëren van een mechanische 12/12-versnellingsbak met mechanische omkeer, tot een 45/45-transmissie met drietrapspowershift en elektrische omkeerschakeling onder het stuur. Maximum rijsnelheid is 40 km/uur, wat de transmissie met vijf versnellingen bereikt met een gereduceerd toerental. De trekkers zijn verder voorzien van Stop&Go, stilstaan met ingetrapt rempedaal, en een ontkoppelknop op de versnellingshendel.

Twee hydraulische circuits

De hydrauliekopbrengst voor hef en hydraulieksysteem bedraagt 68 l/min. Daarnaast is er een tweede hydraulisch circuit voor een stuursysteem en hulpvoorzieningen van maximaal 40 l/min opbrengst. Twee dubbelwerkende ventielen achterop is standaard, tot vijf ventielen achter is mogelijk. De hefcapaciteit bedraagt 3.130 kg voor 5DF-modellen en 2.600 kg voor 5DS- en 5DV-versies. Optioneel kan deze tot 3.940 kg worden verhoogd. De frontheft tilt 1.500 kg.

De nieuwe, onafhankelijk geveerde, vooras past de mate van vering aan op de rijsnelheid en de stuurhoek. De software regelt compressie en stijfheid van de voorasophanging, wat zorgt voor een korte remafstand en betere balans in bochten.

De trekker is vanaf nu te bestellen. Brutoprijs van het 5DS-model, de meest voorkomende in Nederland, begint vanaf €74.790.

Er zijn twee hydraulische circuits. Eén voor hef en hydraulische functies en de ander voor stuursysteem en hulpvoorzieningen.

Er zijn twee hydraulische circuits. Eén voor hef en hydraulische functies en de ander voor stuursysteem en hulpvoorzieningen.

Gerelateerde tags: ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Deutz-Fahr 5D TTV krijgt opfrisbeurt met Stage V-motor

Machinefabrikant Deutz-Fahr heeft zijn drie modellen in de 5D TTV-serie opgefrist en voorzien van nieuwe motoren. - Foto: Deutz-Fahr
Afbeelding artikel

Antonio Carraro bouwt 'traditionele' Tony

Antonio Carraro is bekend van gespecialiseerde ­compacttrekkers met voorwiel- of knikbesturing. Het biedt nu ook traditionele smalspoortrekker aan, de Tony 8700...
Afbeelding artikel

Compacte Deutz-Fahr 4E-serie voldoet aan Fase 5

Trekkerfabrikant Deutz-Fahr laat weten dat de compacte 4E-serie een update kreeg en nu voldoet aan de Fase 5-emissienorm. De compacte 4E-serie...
Beheer
WP Admin