fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

Deutz-Fahr introduceert viercilinder 6C-serie

De 6C-serie van Deutz-Fahr is leverbaar met een nieuwe RVshift-fullpowershift transmissie. Deze biedt 20 versnellingen vooruit en 16 achteruit. Foto's: Deutz-Fahr.

Machinefabrikant Deutz-Fahr komt met een nieuwe trekkerserie: de 6C-serie. Er is een nieuwe zogeheten RVshift-transmissie, een nieuwe cabine en een Fase 5-motor.

De nieuwe Deutz-Fahr 6C-serie bestaat uit drie modellen met nominale vermogens van 114 tot 136 pk. Het gaat om de 6115 C met 114 pk, 6125 C met 123 pk en de 6135 C met 136 pk. De modellen zijn voorzien van een viercilinder Deutz-motor met turbo en intercooler. Het motorblok heeft 3,6 liter motorinhoud en voldoet aan de Fase 5-emissienorm. Met boost komt het topmodel uit de serie op 143 pk.

Drie transmissies

De 6C-serie is leverbaar met een powershift, een zogeheten RVshift-fullpowershift of een traploze TTV-transmissie. Optie één is een drietraps powerhiftbak en die heeft 30 versnellingen voor- en achteruit, schakelt automatisch de powershiftversnellingen en rijdt maximaal van 40 km/uur. Alleen de 6115 C is leverbaar met een tweetraps powershiftbak, met 20 versnelling voor- en achteruit. Automatische powershift schakeling is daarbij optie.

De zogeheten RVshift is nieuw bij Deutz Fahr. Dit is een fullpowershift transmissie met 20 versnellingen voor- en 16 achteruit, automatische powershift schakeling en cruise-control. Kruipbak is optie. De powershift en RVshift modellen zijn leverbaar met Stop&GO, waarbij alleen het rempedaal nodig is om stil te staan en weg te rijden. De RVshift- en TTV-modellen kunnen 40 of 50 kilometer per uur.

Lees verder onder de foto

De Topvision, vierstijlen cabine is beschikbaar in drie uitvoeringen. Mechanische cabinevering, geveerde vooras en een openslaand voorraam zijn optie.

De Topvision, vierstijlen cabine is beschikbaar in drie uitvoeringen. Mechanische cabinevering, geveerde vooras en een openslaand voorraam zijn optie.

Vierstijlen-cabine

Nieuw is de vierstijlen cabine en deze is leverbaar in drie uitvoeringen, in luxe opbouwend: TopVision, TopVision+ en TopVisionPro. Opties zijn een mechanische cabinevering, geveerde vooras, een 8 inch-touchscreen monitor, en een openslaand voorraam.

Aftakas en hydrauliek

De powershift 6115 C is leverbaar met 540- en 1000-toeren aftakas. Bij de 6125 C en 6135 C powershift zijn 540-, 540E-, 1000- en 1000E aftakas toeren beschikbaar. De RVshift en TTV-modellen hebben een 540-, 540E- of 1000-toeren aftakas. Het hefvermogen bedraagt 5.000 kg, met optioneel 7.000 kg. Alleen de powershift 6115 C heeft standaard 5.410 kg hefvermogen. Een hydrauliekpomp met een opbrengst van 90 l/min is standaard, 120 liter load sense is optioneel. Alleen de powershift 6115 C heeft standaard een 55 liter pomp, met een 90 liter pomp als optie. Het lichtste powershift model weegt 4.600 kg, en de RVshift- en TTV-modellen wegen 5.500 kg.

De 6C-serie trekkers zijn reeds leverbaar. De brutoprijs voor het kleinste model, de 6115 C met powershift bak, is €98.770.

Gerelateerde tags: , ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Deutz-Fahr 5DF-smalspoortrekkers geschikt voor schonere brandstof HVO

Deutz-Fahr levert zijn 5DF-smalspoortrekkers van 91 tot 116 pk nu met Farmotion 35- en 45-motoren die geschikt zijn voor HVO-brandstof.
Afbeelding artikel

Deutz-Fahr vernieuwt middenmaatmodellen traploze 6-serie

Deutz-Fahr vernieuwt de middenmaatmodellen uit de 6-serie TTV en presenteert deze op vakbeurs Agritechnica 2023.
Afbeelding artikel

Video: Zeven trekkers getest: Deutz-Fahr 8280 TTV

De Deutz-Fahr 8280 TTV heeft de kleinste draaicirkel van de trekkers in 'multi-trekkertest 7 x 300 pk'. Maar er is meer.
Beheer
WP Admin