Gijs Giesbers (Gecotrac): ‘We nemen de tijd voor het dealernetwerk’
Gijs Giesbers verraste eind 2024 door samen met compagnon Erik Cornelissen het Lindner-importeurschap over te nemen van Duport. Giesbers is oprichter van Gecotrac. In 2021 werd hij mede-eigenaar van LMB Gecomi in Mill. TREKKER vraagt Giesbers aan de tand over dit nieuwe importeurschap.
“Wij wilden dat wel omdat ons bedrijf Gecomi al Lindner-trekkers verkocht. We zijn bekend met het merk. Door de veranderende situatie bij Duport zien wij kansen, vooral omdat Lindner een nicheproduct is. De trekker wordt gewaardeerd om zijn wendbaarheid door de vierwielbesturing en het lage eigengewicht. De markt is klein maar specifiek.”
“We zien kansen voor Lindner-trekkers en -transporters bij bedrijven die voor overheidsinstanties werken. Zoals in de cultuurtechniek, de groenvoorziening en in dijk- en bermbeheer. Daar is behoefte aan machines met een laag eigengewicht en een laag zwaartepunt die ook goed functioneren op hellingen.”
“Hoewel het snel en onverwachts kwam, zijn we al gestart. We onderzoeken op de markt en bekijken met welke partijen we willen samenwerken. We willen een dealernetwerk opbouwen, waarbij kennis en kunde belangrijk zijn. We verwachten geen grote aantallen. We zoeken daarnaast nog extra invulling voor de verkoop.”
“Jazeker, de Lindner Unitrac-transporter biedt kansen op de Nederlandse markt, vooral binnen de sector natuurbehoud. Door toenemende budgetten daar groeit de vraag naar efficiënte machines. De Unitrac is bijzonder geschikt voor maaien in natuurgebieden, mede dankzij de inzet met rupsen en opraapwagens. Unieke voordelen zijn het lage gewicht, hoge wendbaarheid en dat je twee bewerkingen tegelijk kunt uitvoeren: maaien en direct oprapen.”
“Waarschijnlijk komt er een uitbreiding in vermogen, vooral bij de vierwielgestuurde trekkers. Dit zal Lindner eind 2025 op de Agritechnica introduceren, wat de markt in bepaalde Nederlandse gebieden groter maakt. Het huidige maximumvermogen bedraagt 130 pk. Lindner richt zich vooral op nicheklanten, zoals cultuurtechnische bedrijven die profiteren van vierwielbesturing. Ook verwachten we ontwikkeling in elektrificatie, daar is duidelijk vraag naar.”
Auteur: Annelies Bakker
Gerelateerde tags: Bedrijfsvoering, Gecotrac, Importeurschap, Lindner