fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

Kemp Machines bouwt VGV: verdeler voor vers gras

Kemp Machines levert zijn Vers Gras Verdeler (VGV) met één of twee verticale trommels. Kenmerkend aan deze trommels zijn de grote meenemers. – Foto’s: Kemp Machines

Om vers gras voor het linker en rechter voerhek gemakkelijk te kunnen verdelen, ontwikkelde Kemp Machines in Houten (U.) de zogenoemde Vers Gras Verdeler (VGV). De machinefabrikant bouwt de VGV met één of twee verticale trommels.

De Vers Gras Verdeler van Kemp Machines is verkrijgbaar met één of twee verticale trommels. Kenmerkend aan deze trommels zijn de grote meenemers. De versie met dubbele trommels wordt aangedreven door twee hydromotoren. Tevens is er een niet-aangedreven VGV verkrijgbaar.

Lees verder onder de foto

De versie met dubbele trommels wordt aangedreven door twee hydromotoren.
De versie met dubbele trommels wordt aangedreven door twee hydromotoren.

Kunststof slijtstrippen

Door de roterende beweging wordt volgens de machinefabrikant het voer netjes aan de kant gelegd, zonder beschadiging. Aan de onderkant van de trommels heeft Kemp kunststof slijtstrippen gemonteerd. Dit moet beschadigen van de vloer voorkomen.

Geschikt voor diverse machinemerken

Aan de VGV zijn verschillende aanbouwdelen te monteren. Daardoor past de Vers Gras Verdeler aan veel machinemerken. De prijs van de basisuitvoering VGV bedraagt €5.600.

Auteur: Robin Looman

Lees meer artikelen over voederwinning op Trekkeronline

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

Duist bestrijden met Helios-rotorwieder van Kverneland

Een Kverneland Helios-rotorwieder voert op vrij zware kleigrond in Groningen een duistbestrijding in wintertarwe uit.
Afbeelding artikel

Mooi werk, loonwerk | ‘Toen ik 14 was kocht ik mijn eigen opraapwagen’

In de TREKKER-videoserie ‘Mooi werk, loonwerk’ volgen we ambitieuze loonwerkers. In deze aflevering: Thijs Kütschruiter.
Afbeelding artikel

Lezer van de maand: Wim van Alphen

Wim van Alphen heeft één trekker, een Case IH Luxxum 110 van zes jaar oud. "Eigenlijk ben ik een Renault-man, maar...