fbpx
Terug naar nieuwsoverzicht

Amerikaanse Monarch Tractor wil Europese markt veroveren

De elektrische Monarch-trekker aan het werk bij een kersenteler in Nieuw-Zeeland. De Amerikaanse trekkerfabrikant Monarch Tractor heeft €122 miljoen opgehaald bij Belgische investeerders. De fabrikant wil hiermee de Europese trekkermarkt betreden.- Foto: Maxence Guillaumot

De Amerikaanse trekkerfabrikant Monarch Tractor, pionier op het gebied van zelfrijdende elektrische trekkers, haalt €122 miljoen op bij Belgische investeerders. De fabrikant wil hiermee een fabriek in Antwerpen bouwen.

Monarch Tractor heeft geld opgehaald bij de Belgische investeerders PMV en Astanor Ventures. Dat meldt de Belgische krant De Tijd.

Het Californische Monarch ziet enorme kansen voor zijn autonome elektrische trekkers in Europa en heeft plannen om met het opgehaalde geld een fabriek in Antwerpen te bouwen. Daarnaast wil de fabrikant een afdeling productontwikkeling opzetten in België.

Honderden zelfrijdende trekkers in Napa Valley

Monarch Tractor is in Europa nog geen bekende trekkerfabrikant. In de Amerikaanse staat Napa Valley rijden echter honderden zelfrijdende elektrische Monarch-trekkers rond in boom- en wijngaarden. De trekkers zonder chauffeur voeren taken uit als ploegen en/of spuitwerkzaamheden.

Auteur: Annelies Bakker

Lees ook: Monarch Tractor werkt samen met start-up uit India

Gerelateerde tags: , ,

Gerelateerde artikelen

Afbeelding artikel

New Holland introduceert nieuwe serie T4F S-smalspoortrekkers

New Holland komt met de nieuwe serie T4F S-smalspoortrekkers. De vier trekkermodellen zijn leverbaar met drie verschillende voorassen.
Afbeelding artikel

Case IH showt Farmall C-trekkers op Amerikaanse World Ag Expo

Case IH toont op World Ag Expo zijn vernieuwde Farmall C-trekkers. Upgrades: versterkte vooras, hoger eigengewicht en meer hefvermogen.
Afbeelding artikel

Gaat ‘material handling’ autonoom met deze zelfsturende verreikers?

Dit jaar gaan enkele zelfsturende ManuRob Loadix-verreikers aan het werk in Frankrijk en Duitsland. Gaat ‘material handling’ autonoom?